Muhd Abd Rahman & Habibah Mohamed

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, July 8, 2011

I am a cheapskate

Salam...

Dalam dunia ni, semua barang dah naik harga kan. Minyak, gula, beras, bil hospital, dispo dipes, susu, erhm, bak kata semua lah dah naik harga. Sebagai sorryrumah ni, pakat nak jimat la kan. Tapi nak jimat macam mana? Asal online je, ade je menarik kat Facebook. Tudunglah, kain cotton, baju kurung, baju baby, baju anak.. Dah nak raya ni kuih raya plak. Syaaban baru je menjengah.... Nisfu syaaban pun belum lagi. Uhuk...

Saya pun nak kedekut.. Yelah kan,cheapskate kan kedekut....
Bila anak sakit, saya ke hospital kerajaan : well, I'm a cheapskate
Bila bab susu, saya bagi susu badan je : well, I'm a cheapskate
Bila bab pempes, saya pakaikan anak lampin kain jeee : well, i'm a cheapskate
Bila bab kereta baru, saya guna kereta lama (dah abih bayor pun): well, i'm a cheapskate
Bila beli barang dapur, saya dah lama tak pergi ke Jusco : well, i'm a cheapskate
Bila bab baju anak-anak, anak-anak pakai baju 2nd hand je (di rumah): well, i'm a cheapskate

Pendek kata, saya ni memang kedekut. Ye ke?

Ada ketikanya, kita perlu kedekur.. Demi generasi masa depan....

salam sayang.. XOXO..

No comments:

Post a Comment