Muhd Abd Rahman & Habibah Mohamed

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, September 5, 2010

Seronoknya bila ada baby ni!!!

Salam Ramadhan,

Bulan Ramadhan hampir berakhir.. Lagi 5 hari (termasuk hari ni) lagi Ramadhan akan kembali kepada PenciptaNya dan entah akan ketemu pada tahun depan atau pun tidak....

Ramadhan kali ni memberi banyak makna kepada diri saya.. Beranak kecil menjadikan saya senang bangun malam kadang-kadang terlajak jugak dan pembedahan Hamzah yang juga berlaku dalam bulan Ramadhan. Pada  10 malam terakhir Ramadhan, saya perasan Hamzah akan bangun merengek nak menyusu pada pukul 2pagi @ 3pagi. Ini memberi peluang kepada saya untuk melakukan amalan-amalan sunat yang saya mampu lakukan..

Bagi sesetengah teman-teman, Syawal adalah konvokesyen bagi mereka yang telah melalui Ramadhan dengan cemerlang. Ini membuatkan mereka terus menyambung/memperhebatkan ibadah pada bulan-bulan yang lain. Bagi saya, Ramadhan adalah bulan pencetus ibadah yang saya harapkan agar berterusan dan meningkatkan rasa syukur dan keimanan kepada Allah. Lain orang, lain rasa..

Persiapan raya pada tahun ni biasa-biasa je, macam tahun-tahun lepas. Pakaian anak-anak dan suami menjadi keutamaan walaupun suami pakai baju melayu setahun 2 kali je (Aidilfitri dan Aidiladha), anak-anak plak cepat membesar. Untuk ibu menyusu ni, baju kurung menyusu menjadi pilihan. Senang. Tak yah nak tumpang bilik rumah orang untuk susukan baby... Tak lupa jugak dengan nursing cover... boleh je tak guna kalau anda yakin nak nursing in public (NIP). BW item pula jangan lupa.. kalau satu hari 10 buah rumah nak berziarah, lenguh jugak tangan nak dukung anak... cik abang plak mesti nak setelkan anak-anak yang dah besar... jadi BW item adalah satu kemestian bagi saya.... Ye ke persiapan raya biasa-biasa je? hehehehe.. yelah tuh, tak yah nak tukar langsir, sofa, cuci rumah...

Bagi saya, benda ni optional. Mujur saya mendapat suami yang memahami saya sebagai isteri dan ibu. Asalkan kemas dan bersih itu sudah mencukupi. Bajet kami takler setinggi orang lain.. Jadi, dah ada rumah pun bersyukur sangat. Ada orang lain, tak de rumah... Kami bersyukur, Ya Allah...

p/s: pagi ni nak buat kuih raya lagi... Rezeki anak-anak....

salam sayang..
XOXO..

No comments:

Post a Comment