Muhd Abd Rahman & Habibah Mohamed

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, January 1, 2011

Tahun Baru 2011

1.1.11... Tarikh hati ini, 1 Januari 2011. Bagi sesetengah orang, hm cantiknya tarikh ni... 1111.. macam-macam perspektif yang ditafsirkan dari tarikh ini.

Bagi saya, saya mengalami migraine yang agak teruk setelah lama tak kena... hm, mungkin bukan pemula tahun baru yang bagus buat saya... anggapan saja... Bagus atau tidak bergantung kepada bagaimana kita menangani hidup kita... Suami pula, setelah memandu jauh dari Kuala Lumpur ke Batu Gajah, kemudian pergi pula ke Kampung Layang-layang Kanan, Bota Kanan, patah balik ke Batu Gajah, terus tumbang demam... Masya-Allah, dugaan lagi.. Dahlah suami ni jarang sakit.. Sekarang ni berselimut bagai di ruang tamu di rumah mak. Minta-minta esok dia semakin ok untuk perjalanan jauh lagi dari Batu Gajah ke Kuala Lumpur.

Begitu juga digemparkan pelakon Faizal Yusof, pelakon Tiramisu yang sedang ditayangkan di TV3 dan Adamaya, meninggal dunia hari ini akibat sakit jantung. Innalillahi wainna ilaihirraji'un. Tetiba hati ini tertanya-tanya, ramai juga generasi muda yang mati muda... Saya merasakan permulaan tahun 2011 menunjukkan kita semakin menambah usia, semakin hampir kita dengan kubur. Tetapi adakah kita hampir dengan Pencipta?

Azam tahun baru 2011 dan 1432H saya adalah:
1. Semakin bijak mengurus masa - sejak jadi SAHM, masa diuruskan sesuka hati, tidak sistematik.
2. Semakin mendekatkan diri kepada Allah
3. Kurangkan sifat amarah dalam jiwa - pemarah sebenarnya saya ni... (terbongkar rahsia!!!)
4. Kurangkan buruk sangka - don't be judgemental, setiap kejadian yang berlaku bersebab
5. Banyyakkan membaca dan berfikir
6. Sentiasa husnozhon dengan orang lain
7. Sentiasa bermuhasabah bersama anak-anak dan suami

Semoga tahun lepas memberikan kesan yang mendalam kepada kita. Yang baik kita teruskan, yang tak baik kita jadikan sempadan.

Selamat Tahun Baru 2011 kepada semua sahabat!!! :)

salam sayang.. XOXO..

No comments:

Post a Comment