Muhd Abd Rahman & Habibah Mohamed

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, March 2, 2010

Balik Kampung...

 hari tu (jumaat, 26/2) balik perak.. to be exactly balik batu gajah... sampai rumah mak lebih kurang pukul 12am... cian la kat encik asben ku... sebelum tu, kami singgah di RnR Sungai Buloh utk dinner... pas tu, lidah pregnant ku nak la plak rasa eskrem baskin Robin... apa lagi, tarik anak2 (padahal maknyer yang nak) masuk kedai eskrem tu... beli sorang satu skop n satu pint eskrem utk mak n adik2.. sekali-sekala belanja mak n adik2 makan, apa salahnya...

then, kami teruskan perjalanan ke batu gajah dengan kereta lama arwah ayah.. umurnya lebih kurang 18thn... ha, kereta ku umurnya 18 tahun, gagah lagi bergerak di atas jalan raya.. tapi beratus-ratus la kuar nak ok kan kete tu.. sebab apa, ada sentimental value...

esoknya bersiap2 nak pi kenduri kawin kawan arwah ayah.. bukan apa, pakcik joni (tuan rumah) kata dia nak jamu tetamu dengan ikan patin sungai masak tempoyak... aduh, apa tak kecurnya ayor liyor aku ni... dh la mak buyung... salahkan anak dlm perut lagi... tak buyung pon, aku ni mmg hantu tempoyak... memula sampai tu, punyerla ramai orang.. pakcik joni ni femes sebab dia ni katerer, tu yang kenal ramai orang..

masa nak makan, aku tengok tempoyaknya tinggal kuah je, korek2 kuah, dapatla isi ikan yang tak seberapa.. huhuhuhuhu, betapa sedihnya... pas tu, mak aku pi amik bubur kacang, dia kata ikan patin baru sampai... dengan muka tak malunya, aku bawa pinggan aku ke stesen buffet n sendukkan seketul ikan patin, bahagian ekor... aku ratah je.. pergh, sedapnya... panas lak tu.. terbayar ke'ngidam'an aku...

dah makan, kami pun balik la... sempat la aku menyapa makcik ina, isteri pakcik joni... selamat terima menantu perempuan.. pas tu dia cakap, mintak2 la menantu dia tu cergas macam aku.... terharunya... cergas ke aku ni...

petang tu plak, pi rumah member lama ku yang dalam pantang... azizah alias aka ijah... baru je melahirkan anak pompuan yang comel, ain zahraa namanya... aku datang masa tu ain tengah tidor.. apa lagi, makcik bibah ni kacau la ain tidor... mujur si ain ni tak meragam, tidak,mamfus aku...

 comel kan... tidor pun senyum... ish, geram plak aku nengok...

dah puas kacau ain, aku pun balik la, dah mahgrib pun... lagipun, aku jadi mak rempit dgn anak2... sonotnya deme nek motor...

esoknya balik KL la... tapi seksanya sebab kereta tua ku buat hal plak.. air cond kete mcm biskut plak.. kejap ada, kejap takde... sampai Sungai Buloh, hujan selebat-lebatnya.. time tu merasala air cond sedap sikit.... esok nak kena pi kedai Ah Hua check air cond...

nanti kalau ada citer best lagi, kita citer lain ok....

salam sayang..

XOXO..

No comments:

Post a Comment